13 februari 2020 Milou van Hassel

Merkmanagement; zo bouw je structureel aan je merk

Een sterk merk is intern bekend en wordt gedragen door alle medewerkers. Hierdoor is het een beslissing van hogerhand of en hoe je een merk lading gaat geven. Het is namelijk een bewuste keuze die voortkomt uit het bedrijfsbeleid.

Een sterk merk is datgene dat de basis legt voor je cultuur. Welk gedrag past bij je merk? Hoe vertaalt zich dit naar interne of externe communicatie? Hoe draagt je organisatie en werkomgeving bij aan het gevoel van het merk?

Een merk ‘on brand’ houden moet je managen, dit betekent dat je het:

šŸ“Œ ontwikkelt
šŸ“Œ onderhoudt
šŸ“Œ beschermt

Merkenmanagement draait in de essentie om het opbouwen, beheren en meten van merkmeerwaarde. En dat heeft weer als doel het vergroten van de merkbekendheid en het laden van associaties. Het succes wordt bepaald door de mate waarin je de middelen met elkaar integreert.

Om succesvol je merk te laden zijn er een aantal voorwaarden van toepassing;

šŸ“Œconsistentie
šŸ“Œduidelijkheid
šŸ“Œstandvastigheid
šŸ“Œzichtbaarheid
šŸ“Œauthenticiteit
šŸ“Œherhaling

Richting geven aan het merk doe je met een heldere missie, een scherpe positionering, een mooi waarde propositie en een belofte die jij en je medewerkers dag in dag uit waarmaken!
Het managen van je merk bewaakt je stappenplan om het merk te laden. En is van groot belang in het succes.

Heb je dit nog niet helemaal helder? Meld je dan aan voor onze merksessie De Brand Builder 2.0 Workshop.

, , ,

Milou van Hassel

Business Developer met een voorliefde voor het ontwikkelen van een heldere propositie om haar klanten relevant en onderscheidend te maken in de markt.
Contact

Vraag het ons

Wil je weten hoe we jou kunnen helpen? Neem dan contact met ons op!

+31 85 130 05 23

Contact

Neem een momentje...

om te lezen over het privacy beleid wat we voeren op deze website. Klik op 'Privacy instellingen' om in te stellen hoe we met je data omgaan.

Lees onze privacyverklaring hier | Sluiten
Privacy instellingen