Stratego Branding

Works for You

Bekijk deze case

Inleiding

In deze case zie je hoe wij een gerenomeerd merk met een rijke historie op geheel eigen wijze opnieuw relevant maakten in de wereld van de aanhangers. Een nieuwe sterke boodschap met een herkenbare nieuwe en moderne stijl, die beiden ontwikkeld zijn met respect naar alles dat in het verleden is opgebouwd. Een rebranding van de merkstrategie en positionering tot aan de uitwerking van alle uitingen tot in het kleinste detail.

De uitdaging

Het is ons gezamenlijke doel om de positie van Saris in de markt verder te versterken, door middel van een sterk waardebod met een vernieuwde uitstraling.

Over Saris

Saris is een echt Nederlands familiebedrijf dat sinds 1959 professionele aanhangwagens produceert. Een bedrijf met een rijke historie en een sterk merk en een merk met een visie om echte topproducten te ontwikkelen in de vorm van aanhangers voor professionals en semi-professionals. Saris heeft in de loop der jaren meer dan een half miljoen producten verkocht via hun dealernetwerk in heel Europa.

Een rebranding van A-Z

Research

Een boodschap relevant maken voor een veranderende markt doen wij door middel van creatie op basis van data. Van een strategische merkensessie om het merk Saris volledig te doorgronden tot aan interviews met klanten om hun wereld beter te begrijpen. En ook de concurrentie nemen wij onder de loep om daarmee de status-quo te bepalen. Al deze data gaf ons de inzichten die wij nodig hadden voor een unieke positionering van het merk Saris. Tijd voor creatie!

Positionering

Wat krijg je als je creativiteit en inzichten uit data combineert? Een positionering die uit gaat van de kracht achter het merk, naadloos aansluit op de doelgroep en onderscheidend is ten opzichte van de concurrentie. Het merkconcept “Works For You” is een slogan met een driedubbele context die niet alleen een belofte is richting het team en de klanten van Saris, maar die ook de toon zet voor een bedrijfscultuur waarin aandacht voor elkaar centraal staat.

Merkidentiteit

Vanuit de nieuwe positionering hebben wij een merkidentiteit opgezet in combinatie met een compleet vernieuwde visuele stijl. Een heldere en onderscheidende boodschap en een herkenbare visuele stijl die zowel modern was als eer deed aan de rijke historie achter het merk. Door middel van subtiele verwijzingen en vormen heeft het nieuwe merk de herkenbaarheid van het verleden in zich terwijl het toch helemaal een uitstraling heeft van een merk anno 2020.

Realisatie

De laatste fase van dit traject was het doorvertalen van de nieuwe merkidentiteit en visuele identiteit naar alle mogelijke dragers en uitingen. Van een compleet nieuwe responsive website met webshop tot aan alle indoor en outdoor signing, drukwerk, kleding en marketingmaterialen. En als klap op de vuurpijl, werd het nieuwe Saris officieel gelanceerd voor het complete team, de distributeurs en partners van Saris. De kers op de taart van een topproject.

Een nieuwe identiteit, een nieuwe belofte

In het nieuwe logo van Saris staat “de schakel” centraal. Dit is de verbindende factor tussen een auto en de aanhanger, maar ook tussen mensen, tussen team en klanten. Een iconische en zeer herkenbare vorm die uitgaat van de kracht van het merk, het team en het product en tegelijkertijd met subtiele verwijzingen naar het verleden.

De nieuwe slogan “Works For You” vormt een belofte naar de wereld die de komende jaren terug te vinden zal zijn in de manier waarop gewerkt en gecommuniceerd wordt, maar ook in de wijze waarop producten worden ontwikkeld:

  1. Works For You, betekent in het Engels “dit is de beste keuze voor jou”.
  2. Works for you, betekent dat de aanhanger letterlijk het zware werk voor jou doet.
  3. Works For You, betekent dat wij voor jou werken. Voor elkaar, voor onze klanten en onze partners.

De brandstory

In het leven van een professional is goed materiaal van levensbelang. Een sterk en betrouwbaar product om bergen mee te verzetten en die een aanwinst is voor je bedrijf. Saris aanhangers zijn daarom producten voor vakmensen en gemaakt door vakmensen. Kortom een aanhanger die echt voor je werkt.

Wij begrijpen aan welke strenge eisen een goed product moet voldoen en hoe onmisbaar een aanhanger is voor de professional. Met die visie werkt Saris iedere dag aan verbetering van haar producten en van de service die daarbij hoort. En daar zijn we trots op. Saris, werkt voor jou.

OOK EEN KRACHTIGE
BRAND EXPERIENCE?

Het succes van je merk begint bij een goede branding. Met een team van creatieve geesten, strategen, designers en brand experts maken wij van jouw merk een onvergetelijke beleving!

Overige Cases

Contact

Vraag het ons

Wil je weten hoe we jou kunnen helpen? Neem dan contact met ons op!

+31 85 130 05 23

Contact