Stratego Branding

Social content in de hoogste versnelling

Bekijk deze case

Dream. Dare. Live it.

Met de start van de 42ste editie van Dakar ging ook onze content campagne live. We mochten iedere dag verslag doen van het Fried van de Laar Racingteam tijdens de meest uitdagende en moeilijkste rally ter wereld.

In extreme condities en nog lastigere obstakels waagde ook dit jaar het racing team van Fried van de Laar zich in 12 etappes, en ruim 7.500 kilometers richting de finish, wat natuurlijk prachtige beelden en content opleverde!

Lees verder voor de resultaten van het racing team en onze content.

Supersnelle content

In samenwerking met de bloggers en vloggers van Rallymaniacs en van de Dakar organisatie stroomde de hele dag door binnen en onze moderators maakten alles met een creatieve twist klaar voor publicatie. Ook alle social interacties werden 12 dagen lang met een gezonde dosis humor, racetaal en snelheid beantwoord.

Van start tot finish hebben wij in onze racestoelen gezeten om de snelheid van de racetruck bij te houden in de vorm van social content. Op ieder moment van de dag kan er iets gebeuren. Soms wonnen we een plek en op andere dagen verloren we er een. We deden verslag van het team en het bivak, van geweldige acties en manoeuvres tot aan urenlang sleutelen bij pech.

Kortom zowel voor het Fried van de Laar Racingteam als voor ons social media team was het 12 dagen lang schakelen op topniveau!

Instagram, Facebook en website

De twee grootste uitdagingen van deze social campagne waren het voorblijven van de concurrentie op het gebied van content en het stimuleren van de interactie met de fans van het Fried van de Laar Racingteam.

Iedere dag was het daarom ook voor ons team een race om als eerste alle content en uitslagen te publiceren op de nieuwe website. En op Facebook en Instagram kregen de online fans iedere dag verse nieuwe content met talloze interacties in de vorm van vragen, stemmingen, polls, uitdagingen en team shout-outs.

De resultaten

De resultaten van deze contentcampagne gingen net zo hard als de racetruck. In 12 dagen tijd werden er ruim 50 kwalitatief hoogstaande content-items live gezet. En de actieve houding van onze moderators zorgden voor een gigantische organische engagement in de vorm van meer dan 30.000 mentions, reacties en likes.

50

Content items in slechts 12 dagen

30000

Organische interacties op Facebook en Instagram

30

groei van de social media accounts

Op zoek naar
Nationale impact?

Dan zit je bij ons goed! Ons team staat klaar om jouw merk een boost te geven. Van merkstrategie tot resultaatgerichte campagne, wij hebben alles in huis om jouw merk onvergetelijk te maken.

Overige Cases

Contact

Vraag het ons

Wil je weten hoe we jou kunnen helpen? Neem dan contact met ons op!

+31 85 130 05 23

Contact

Neem een momentje...

om te lezen over het privacy beleid wat we voeren op deze website. Klik op 'Privacy instellingen' om in te stellen hoe we met je data omgaan.

Lees onze privacyverklaring hier | Sluiten
Privacy instellingen