Business Case van METMEER

Aan online succes bouwen

METMEER is ontstaan uit het samenvoegen van drie ambitieuze ondernemers met ieder hun eigen bedrijfsvoering. Vandaag de dag zijn ze een zeer complete en ambitieuze partner op het gebied van webwinkel ontwikkeling en online marketing.

METMEER heeft de focus liggen op het bouwen aan resultaat, maar zochten hiervoor nog een goed verhaal en een uniforme uitstraling. Ze wilden een branding concept waarmee ze zich kunnen onderscheiden van de concurentie, een verhaal dat ze aan de hele wereld kunnen vertellen, en een eigen stijl die deze zou ondersteunen.

Het gebeurde op 29 mei 1953

Het verschil tussen een webwinkel met ambitie en gewoon een webwinkel, zit hem in de ambitie om de top te halen. Voor METMEER gingen wij op zoek naar een verhaallijn waarin de ambitie om de top te halen terugkwam. In onze zoektocht, kwamen wij langs het epische verhaal van Sir Edmund Hillary en sherpa Tenzing Norgay die op 29 mei 1953 al allereersten de top van Mount Everest wisten te behalen.

Dit bleek niet alleen een prachtig inspirerend verhaal te zijn, maar bleek ook naadloos aan te sluiten op de waarden, normen en ambities van METMEER. Dus het branding concept was geboren!

Van basecamp tot summit

De weg naar de top begint altijd aan de voet van de berg. Van het leren kennen van de verschillende teamleden tot aan de verantwoordelijkheden en taken, alles komt samen in een plan van aanpak en die wordt gemaakt op basecamp.

Van daaruit begint de tocht via verschillende fases ofwel camps, naar de top van de berg. Iedere fase heeft zijn specifieke 

Uw online sherpa

De reden dat Sir Edmund Hillary de top wist te behalen, lag grotendeels bij zijn bijzonder ervaren sherpa. Tenzing Norgay was net zo gedreven om de top te behalen, maar boven alles was hij de gids die het landschap en de omstandigheden beter kende dan wie dan ook. Hij wist precies wat er nodig was om de top te bereiken.


En dat is precies wat METMEER doet voor haar opdrachtgevers. Zij kennen de digitale wereld als geen ander, weten wat er speelt, kennen de do's en don'ts en weten wat er nodig is om haar opdrachtgever naar de top te brengen. En op het moment suprême, doen zijn een stapje naar achteren en laten zijn hun opdrachtgever geniet van het moment. Succes voor een is succes voor allen!

Deliverables

Uiteindelijk is er voor METMEER door ons team een complete rebranding neergezet in de vorm van een brandbook met daarin de compleet uitgewerkte brandstory en guidelines. Op basis van deze storyline is onze design afdeling aan de slag gegaan met het ontwikkelen van visuals, icons en creatieve uitingen als brochures met karabijnhaken en visitekaartjes geheel in stijl van het concept.

In deze case weer weer eens duidelijk dat een goede branding begint met een sterk verhaal. Daarna is het gewoon een kwestie van het in lijn leggen van alle designs en uitingen met het branding concept.

Het eindresultaat

Een compleet brandingconcept, van verhaal tot aan alle visuals en een onderscheidend vermogen in een wereld vol techneuten en technische praat. Een verhaal dat de ambitie in de klanten centraal zet en dat structuur geeft aan zowel de werkwijze als aan de kernwaarden van het bedrijf. Een concept dat METMEER op het lijf is geschreven.

En als laatste niet te vergeten, trotse mederwerkers en een nieuwe energie in het team, omdat zij een nieuwe uitstraling hebben die bij hen past.