Businesscase - Searious Business


De strijd tegen plastic vervuiling

Willemijn Peeters is de Nederlandse Ocean Ambassador en in haar functie houdt zij zich bezig met het beschermen van de oceanen. Al het water op deze wereld is met elkaar verbonden en zij probeert met haar acties, initiatieven en campagnes, het bedrijfsleven met elkaar te verbinden door middel van een groter belang, namelijk het voorkomen van de plastic soep door het bundelen van krachten.

Wij zijn er als creatief team erg trots op dat wij op onze manier een bijdrage mogen leveren aan deze strijd, die ons allen aangaat. En dat we samen mooie dingen aan het doen zijn, zal deze business case wel bewijzen.


​​​​​​​Don't mix what you can't fix

Soms ligt er al een fantastische basis voor een sterke campagne en dat was ook dit keer het geval. Serious Business werkte al sporadisch met de punchline "don't mix what you can't fix" en wij vonden dit zo'n sterke zin met zoveel creatieve mogelijkheden, dat we op basis daarvan een campagne zijn gaan ontwikkelen.

De zin is in you face, dus ook het campagnebeeld moest hierop aansluiten en moest hetzelfde effect hebben, en dat is gelukt. Uit de hele wereld zijn reacties gekomen op het prachtige beeld dat we hebben mogen realiseren voor Serious Business, maar dat was voor ons natuurlijk pas het begin.

De premiére van "A plastic ocean"

De lancering van de nieuwe campagne moest groots aangepakt worden, en dat hebben we dan ook gedaan. Samen hebben we de Nederlandse exclusieve premiere van de wereldwijde film "a plastic ocean" mogen organiseren in het historische Amsterdamse Tuschinski theater. Wat eerst nog een ambitieus plan leek te zijn, was uiteindelijk binnen 7 dagen uitverkocht en de avond was een groot succes.

Om de mensen een blijvende herinnering mee te geven aan de avond, mocht iedereen op de foto met visnetten voor het door ons ontworpen campagnebeeld. Een ludieke actie die erg goed in de smaak viel bij het publiek.

Op naar de grote podia

Het verhaal van Serious Business is op de kaart gezet, de stijl om dit alles te versterken is ontwikkeld en de wereld is klaar om het verhaal van Ocean Ambassador Willemijn Peeters aan te horen.

De volgende stap is dan ook het bestormen van de wereldwijde podia voor dit onderwerp en de uitnodigingen hiervoor stromen binnen. Ook zal een samenwerking met het designers collectief van de Dutch Design Foundation worden opgezet en wordt er achter de schermen hard gewerkt aan een designlabel voor circulair geproduceerde designartikelen voor de consumentenmarkt.