Rebranding Rustaagh (Fashion)

Hypes en trends zijn fantastisch maar helaas ook vluchtig. Iedere dag weer zijn we op het internet op zoek naar het volgende nieuwtje en naar de volgende trend. Rustaaagh heeft in de afgelopen maanden een grote fanbase opgebouwd en dus ligt er een fantastische basis voor een rebranding naar een premium kledinglabel.

In de eerste fase zijn we het bedrijf, merk en de doelgroep gaan analyseren. Wie of wat is Rustaaagh, wie is haar publiek en hoe kijkt de wereld naar de uitspraak en naar de kleding. Met andere woorden, op zoek naar het onderscheidende vermogen en naar een connectie met de huidige fanbase.

Het komende half jaar gaat er tevens iemand een imago onderzoek doen onder de doelgroep. Met deze inzichten en kennis kunnen nieuwe keuzes gemaakt worden en kan het merk ge-herpositioneerd worden.

Van hieruit maken we de volgende stap met een redesign van het logo, een nieuwe frisse definitie van het merk en waar deze voor staat en zelfs het ontwerpen van een compleet nieuwe 2016 collectie. Daarna gaan we aan de slag met fotoshoots, nieuw marketingmateriaal en een eenvoudige restyling van het webshop imago en en zodra dit alles klaar is, gaan we dit samen met onze opdrachtgever wereldkundig maken.

Rustaaagh is in onze ogen een potentiëel A-merk, dus hou deze businesscase in de gaten, want Rustaaagh 2016 komt eraan.

Rebranding Rustaagh (Fashion)

  • Opdrachtgever: Rustaagh
  • Iedereen heeft de uitspraak Rustaaagh van Tom Beugelsdijk al wel eens gehoord op Facebook, Twitter, Youtube of zelfs op televisie. Een enorm leuke hype waar goed op ingespeeld is door de populaire kreet op shirts te printen en te verkopen via de officiële Rustaaagh webshop. De volgende stap is rebranding van het merk naar ene premium kledinglabel.