Inleiding
Wij zijn er als creatief team erg trots op dat wij op onze manier een bijdrage mogen leveren aan de strijd tegen plastic in onze oceaan, die ons allen aangaat. En hoe we daar samen het verschil in kunnen maken bewijst deze business case.
Bekijk de campagne video (1:52 min.)
De uitdaging
“Het creëren van een nationale awareness campagne om heel Nederland bewust te maken van de enorme plasticvervuiling van de oceaan.”
Zwemmen tussen het plastic
Burgers’ Zoo stelde een maand lang de ruit van Burgers’ Ocean beschikbaar voor de campagne. De ruit van het grote zeeaquarium werd bestickerd met stickers van plastic afval. Hierdoor keken de bezoekers letterlijk door het plastic heen naar de vissen en brachten we het probleem indrukwekkend dichtbij.
Let's get social
Om de interactie met de bezoekers aan te gaan kon Nederland Searious Business steunen door een glimlach te doneren doormiddel van een selfie met de hashtag: #signwithasmile.
Bij de selfiebooth in Burgers’ Ocean werden honderden selfies per dag gedoneerd en ook op Facebook plaatsten mensen foto’s met hun mooiste glimlach. Zo kregen we Nederland in beweging voor een plasticvrije oceaan!
De resultaten
Heel de maand juni 2017 stond de Ocean van Burgers’ Zoo in het teken van deze actie. En niet zonder resultaat! De actie werd opgepakt door nationale en internationale media, trok veel bezoekers en maakte grote impact met een geschat bereik van maar liefst 1,8 miljoen mensen.
Gedoneerde smiles
Bereikte mensen via facebook
Bezoekers in burger’s zoo
Op zoek naar
Nationale impact?
Dan zit je bij ons goed! Ons team staat klaar om jouw merk een boost te geven. Van merkstrategie tot resultaatgerichte campagne, wij hebben alles in huis om jouw merk onvergetelijk te maken.