Online marketing

Het vergroten van je naamsbekendheid, het aantrekken van nieuwe klanten of het recruiten van de juiste mensen voor je organisatie. Allemaal goede redenen om aan de slag te gaan met resultaatgerichte online marketing campagnes.  Soms alleen om te informeren, soms om te bouwen aan het imago van je merk, maar meestal om mensen te activeren tot het doen van een bepaalde actie. Om ze zo een stap te laten nemen richting jouw merk. Maar waar begin je?

Resultaat begint met een groeisessie

Met een strategische groeisessie halen we in een dagdeel boven water waar de mogelijkheden liggen voor jouw merk. Wie moeten we bereiken, met welke boodschap en wat zijn de gewenste resultaten? Deze interactieve sessie wordt gefaciliteerd door een merkstrateeg en een digitaal strateeg en de sessie bestaat uit diverse interactieve oefeningen waarmee we alle data verzamelen.

Resultaten van de groeisessie:

  • Nieuwe inzichten en data over de unieke online kansen voor jouw merk
  • Je gaat naar huis met heldere doelstellingen en kaders
  • Nieuwe ideeën en strategieën om de gewenste resultaten te bereiken
  • Nieuwe inzichten over de combinatie van creativiteit en online marketing

Wat is een online marketing campagne?

Een campagne of activatie draait om een doelgerichte, vaak kortlopende actie met als doel het overbrengen van een boodschap of het aanzetten (activeren) van mensen tot een gewenste actie. Soms is een campagne bedoeld om te communiceren, soms om te activeren maar heel vaak een combinatie van beiden. Kijk naar onze plastic soup campagne waarin we mensen wilden informeren over het probleem en waarin we hen tegelijkertijd wilden activeren om een stem achter te laten op Facebook.

Online marketing biedt kansen

Er zijn zoveel kanalen met zoveel mogelijkheden, dat het opstellen van een goede online marketingstrategie altijd maatwerk is. Het ene merk is super sociaal en kan hoge ogen gooien met de juiste social media strategie, terwijl andere merken juiste hun doelen bereiken door te werken aan hun vindbaarheid, content of aan hun employer branding.

Van Google advertising in al zijn vormen tot aan content productie en social media advertising, onze specialisten dokteren met alle plezier de juiste strategie voor je uit waarna we samen kunnen gaan scoren. Want resultaten willen we toch allemaal?

Het ontwikkelen van persona’s

Wij beginnen altijd met de ontwikkeling van persona’s. Een persona is een gedetailleerde en karakteriserende beschrijven van de (ideale) klant. De persona speelt de hoofdrol in het proces van het begrijpen van de doelgroep. Vervolgens gaan wij actief data verzamelen over hun gedrag, hun omgeving en belevingswereld, hun pijnen en niet te vergeten hun dromen. Ook kijken we natuurlijk naar media- en zoekgedrag om te ontdekken wat de beste wijze is waarop we met hen gaan communiceren. Kort samengevat kun je zeggen, hoe meer data en gevoel we bij de doelgroep krijgen des te scherper en effectiever zijn de formats en content die we ontwikkelen.

Een campagne concept

Creativiteit speelt een grote rol in het ontwikkelen van een campagne of activatie. Daarom beginnen we altijd met het ontwikkelen van een of meerdere concepten. Dit zijn creatieve ideeën waarmee wij verwachten de boodschap op effectieve wijze over te kunnen brengen. Het best passende concept wordt verder uitgewerkt voor een completer beeld van de campagne en campagne uitingen.

Campagne strategie

Zodra het best passende concept is gekozen gaan we over op de ontwikkeling van de juiste strategie voor de verspreiding van de boodschap. In deze stap wordt gekeken naar alle verzamelde data over de doelgroep en naar de elementen die nodig zijn om de campagne tot een meetbaar succes te maken. Denk aan mediakanalen, timing, type content, locaties, influencers en benodigde middelen.

Onze werkwijze en aanpak

In een multidisciplinair team werken wij intensief aan de groei van “onze” merken. Wij helpen onze opdrachtgever om op te vallen en te communiceren in een overvolle markt. En alles start met data.

  1. We doen grondig onderzoek naar de onderscheidende en unieke positie die jouw merk kan innemen in de markt.
  2. Op basis van deze data ontwikkelen wij een kraakheldere merkbelofte en visuele stijl waar jouw team energie van krijgt en waar jouw doelgroep een connectie mee voelt.
  3. De volgende stap is het doorvoeren van deze nieuwe positionering in alle stappen van de klantreis. Van digitaal tot analoog, wij kijken specifiek naar waar we momenten (lees: touchpoints) kunnen vinden om jouw merk nog meer lading en herkenbaarheid te geven.
  4. En als laatste gaan we het vernieuwde merk actief laden door middel van content en creatieve campagnes die de doelgroep recht in het hart en hoofd raken.

Dus wil je je als merk op unieke wijze positioneren in de markt en ben je op zoek naar een bureau dat resultaatgericht aan de slag gaat met het opbouwen of laten groeien van jouw merk? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.  Wij staan klaar voor iedere uitdaging!

Wil je in één sessie ontdekken waar de kansen liggen voor jouw merk en welke resultaten haalbaar zijn? Schiet een mailtje in dan gaan wij ons voorbereiden.

Onze succes-sessies worden altijd geleid door een merkstrateeg en een digitaal strateeg waardoor we snel tot de kern van jouw merk komen en direct kunnen kijken naar de kansen om online te groeien.

Contact

Vraag het ons

Wil je weten hoe we jou kunnen helpen? Neem dan contact met ons op!

+31 85 130 05 23

Contact

Neem een momentje...

om te lezen over het privacy beleid wat we voeren op deze website. Klik op 'Privacy instellingen' om in te stellen hoe we met je data omgaan.

Lees onze privacyverklaring hier | Sluiten
Privacy instellingen